سیل شب هنگام ۲۴ خرداد در جاده کندوان در حالی باعث مفقودی و آسیب دیدن خودروها شده بود، که قبل از آن هواشناسی کشور برای این منطقه هشدار نارنجی صادر کرده بود. بعد از وقوع سیل در ساعات اولیه نیروهای امدادی در محل حاضر شدند.

کندوان

به گزارش همشهری ‌آنلاین با فروکش کردن سیل مسیر جاده کندوان بسته شد و ایمن سازی جاده در دستور کار قرار گرفت. این طور که مدیر بحران استان مازندران به همشهری گفت تا ظهر روز ۲۵ خرداد، ۷ خودروی بدون سرنشین در جاده پیدا شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که در اثر این سیلاب ۳ نفر مفقود و ۱۶ نفر مصدوم شدند. جاده چالوس -کرج ۱۶۰ کیلومتر است که نیمی از آن مربوط به حوزه مازندران - چالوس (کندوان) است.

پیدا شدن ۷ خودروی بدون سرنشین

در حالی که مسدوده شده جاده کندوان در اثر سیل ۲۴ خرداد باز گشایی شده، نهادهای امدادی مشغول ایمن‌ سازی جاده هستند و این مسیر تا اطلاع ثانوی مسدود است. مدیر بحران استان مازندران با اعلام این خبر به همشهری گفت: «با توجه به آورده سیل شامل حجم بالای گل و لای مسیر جاده کندوان همچنان تا ایمن‌سازی کامل مسیر بسته خواهد بود.»
حسینعلی محمدی افزود: «تعدد خودرودهای عبوری از این مسیر سبب شده تا برخی از خودروها در گل و لای بمانند. تا کنون ۷ خودرو از میان گل و لای بیرون کشیده شده که هیچ یک سرنشین نداشتند. هنوز گزارش قطعی درباره اینکه سرنشینان خودروها میان سیل گرفتار شدند یا خیر، نداریم. ۱۲ تیم تجسس برای بررسی این موضوع در منطقه مستقر هستند.»
به گفته محمد شریفی، فرماندار شهرستان چالوس نیز درباره اقدامات انجام شده در خصوص سیل جاده کندوان گفت: «از ساعت ۶ عصر ۲۴ خرداد باران شدت پیدا کرد و در منطقه‌ای در دزدبن معروف به رستوران دربند به دلیل ازدیاد مصالح حاصل از سیل و انباشت گل و لای، رودخانه طغیان کرده و برخی از مسافران در حیاط رستوران و مسافرانی که در ترافیک مانده بودند گرفتار سیل شدند. برای سلامت مسافران این محور از سمت تهران از ولی آباد و از سمت مازندران نیز از محور توویر بسته شده است.»

مصدومیت ۱۶ نفر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران نیز خبر داده که به دنبال وقوع سیل در جاده چالوس، مفقودی ۳ نفر و آسیب دیدگی ۱۶ نفر به هلال احمر گزارش شده است. به گفته غلامعلی فخاری، ۵ سگ زنده یاب برای شناسایی مفقودان به کمک گرفته شده‌اند. ۴مصدوم نیز به مراکز درمانی انتقال داده شد.

توجه به هشدار هواشناسی

مدیربحران استان مازندران با اشاره به اینکه همچنان هشدار نارنجی هواشناسی در منطقه حکمفرماست، به همشهری گفت: «پیش از وقوع سیل هواشناسی با صدور هشدار نارنجی به شهروندان هشدار داده بود. اما باز هم شاهد تردد از این مسیر و بی توجهی به هشدار هواشناسی بودیم. بارش در این مسیر به شکل رگبار پراکنده ادامه دارد.»
محمدی تاکید کرد: «از شهروندان تقاضا داریم برای تردد از محور سواد کوه که ایمن تر است، رفت و آمد کنند. محور هراز هم به عنوان مسیر جایگزین معرفی شده. اما با توجه به فعالیت سامانه بارشی در عصر امروز (۲۵ خرداد) در محور هراز، لازم است از محور سواد کوه تردد کنند.»
رئیس پلیس راه کشور هم اعلام کرده که هموطنان برای تردد می‌توانند از محورهای جایگزین فیروزکوه و هراز استفاده کنند. هموطنانی که در شهرهای غربی استان مازندران هستند نیز می‌توانند از محور رشت - قزوین استفاده کنند. سردار مومنی گفت: «با توجه به هشدار هواشناسی، از مردم می‌خواهیم با سرعت مطمئنه حرکت کنند و اگر شرایط مناسب نبود در گوشه‌ای توقف کنند و بعد از مناسب شدن شرایط آب و هوایی به مسیر خود ادامه دهند.»

بیشتر بخوانید:

تصاویری از لاشه خودروهای سیل زده جاده کندوان | ویدئو

کد خبر 859652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha